Λένε ότι το σημάδι μιας επιτυχημένης πορείας είναι ότι εκ των υστέρων φαίνεται αναπόφευκτη. Κάπως έτσι, προδιαγεγραμμένη, ενδιαφέρουσα και μοναδική, χαράχθηκε η πορεία του Βασίλη Ζούλια με τη μόδα. Από πολύ νωρίς επιθυμούσε να ξεχωρίζει με τις ενδυματολογικές του επιλογές σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου του. Η καλαίσθητη εμφάνιση, του άνοιξε τις πόρτες στον οίκο του Rodolfo Valentino, μετά στον Παρθένη και αργότερα στον Billy Bo. Ακολούθησε η θέση του στυλίστα σε περιοδικά μόδας και συνεργασίες με όλα τα διάσημα μοντέλα των ‘90s. Έζησε την ένταση των στυλιστικών πειραματισμών των ‘80s – 90s και τελικά ο δρόμος ήταν μονόδρομος. Η θητεία του ως στυλίστας ήταν απλά η εισαγωγή για όλα όσα θα ακολουθούσαν … και ακολούθησαν αισίως πολλά!
Τα ρούχα του, πολύ χαρακτηριστικά, αποτελούν μια νοσταλγική αναφορά στις δεκαετίες 50s – 60s μέσα από τα μάτια ενός σύγχρονου δημιουργού. Ο ίδιος βέβαια τονίζει ότι συχνά ανατρέχει και σε άλλες δεκαετίες, όπως εξάλλου όλοι οι σχεδιαστές μόδας που αναζητούν ερεθίσματα και έμπνευση «Ζούμε και δημιουργούμε στο παρόν ρίχνοντας πάντα μια κλεφτή ματιά στο παρελθόν»
Οι δημιουργίες του, μετά τη συμμετοχή του στο «Emily in Paris” , καθηλώνουν πλέον και τις ξένες λάτρεις της μόδας… κι έπεται συνέχεια, αφού σε λίγο καιρό τα ρούχα του θα εμφανιστούν στη νέα σειρά «Glamorous» του Netflix με πρωταγωνίστρια την Κιμ Κατράλ.
– Υπήρξατε ο πρώτος Ελληνας στυλίστας, που έβαλε την υπογραφή του σε φωτογραφίσεις περιοδικών κατά την περίοδο των δεκαετιών ‘80s και ‘90s. Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω τι θα λέγατε στον νεαρό Βασίλη που δοκίμαζε τότε το ταλέντο του στη μόδα;
Θα του έλεγα να συνεχίσει -όπως και συνέχισε- να κάνει υπέροχα πράγματα με το styling και να κάνει υπομονή γιατί κάποια στιγμή η ζωή θα τα φέρει έτσι που θα έρθει αντιμέτωπος με τα όνειρα του.
– Ήταν επίπονη η διαδρομή από τα χρόνια του styling στα χρόνια του σχεδιασμού και της αναγνώρισης ως fashion designer;
Δεν θα την έλεγα επίπονη, αλλά θα την έλεγα δοκιμασία. Όταν χάνεις τα πάντα παίρνοντας ένα ρίσκο, η ζωή σε δοκιμάζει πάντα για κάτι καλύτερο. Έτσι έγινε στη δική μου περίπτωση. Κάποια στιγμή έκλεισαν οι πόρτες, αλλά άνοιξε ένα τεράστιο παράθυρο που ανταποκρινόταν σε ό,τι είχα ονειρευτεί.
– Όλες οι δημιουργίες σας δείχνουν ότι αγαπάτε τη γυναικεία φιγούρα. Τα ρούχα σας είναι πολύ θηλυκά, κολακεύουν και αναδεικνύουν κάθε σωματότυπο. Εκπέμπουν μια κομψότητα των δεκαετιών ‘50s – ‘60s. Πιστεύετε ότι εκείνες οι δεκαετίες είναι αυτές που απογείωσαν τη γυναικεία κομψότητα;
Κάθε δεκαετία ακόμη και τα 70ς-80ς έχουν μια «κομψή» ιστορία να διηγηθούν. Απλά στις δεκαετίες των 50ς και 60ς απογειώθηκε η γυναικεία κομψότητα και θηλυκότητα στον υπέρτατο βαθμό, μέσα από τη μόδα, τις ταινίες και πάνω απ’ όλα από τις υπέροχες πρωταγωνίστριες του κινηματογράφου.
– Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη νέα σας συλλογή; Πως θα την περιγράφατε;
Η καλοκαιρινή συλλογή pret a porter με τον τίτλο «We are Family» είναι μια έκρηξη χρωμάτων από φλουό πράσινο μέχρι έντονο φούξια, με γραμμές αέρινες, άλλοτε πιο στημένες σε υφάσματα με τα αγαπημένα μου print συνδυασμένα τολμηρά μεταξύ τους.
– Υπάρχει κάποιο κομμάτι της νέας σας σειράς που το ξεχωρίζετε περισσότερο από τα άλλα κι αν ναι γιατί;
Το κομμάτι που ξεχωρίζω δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το γνωστό σακάκι Vertigo σε διάφορα χρώματα, που έκλεψε την παράσταση στη δεύτερη σεζόν του «Emily in Paris»
– Είναι γεγονός ότι η συνεργασία σας με την Patricia Field για το «Emily in Paris» χάρισε στις δημιουργίες σας το εισιτήριο για να «ταξιδέψουν» εκτός ελληνικών συνόρων και να αγαπηθούν από γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Ελάχιστοι Ελληνες σχεδιαστές έχουν καταφέρει να ακουστεί το όνομα τους σε όλο τον πλανήτη. Πως εισπράξατε αυτή τη διεθνή αποδοχή; Είναι μέσα στα επόμενα σχέδια σας κάποια άλλη διεθνής συνεργασία;
Στην κυριολεξία σε μια βραδιά αυτή η σειρά μας οδήγησε στην παγκόσμια αναγνώριση, κάτι που μας έφερε ανείπωτη χαρά και τεράστια ικανοποίηση. Μέσα σε μια νύχτα είδαμε να επισκέπτονται τον ιστότοπο μας γυναίκες από 150 χώρες, που έψαχναν με μανία τα ρούχα που φόρεσε η Emily. Αυτό μας οδήγησε και στη δημιουργία μιας σειράς pret a porter. Μέσα στην άνοιξη θα βγει στο Netflix η σειρά Glamorous με πρωταγωνίστρια την Κιμ Κατραλ. Το styling πάλι έγινε από την Patricia Field, η οποία έχει επιλέξει 4 δικά μας κομμάτια.
– Πως βλέπετε τις Ελληνίδες σήμερα; Εχουν ταυτότητα στον τρόπο ντυσίματος ή ακολουθούν τυφλά τις τάσεις;
Η Ελληνίδα τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει μια δική της ταυτότητα κι αυτό έχει γίνει γιατί όλο και περισσότερες Ελληνίδες ντύνονται πλέον με ελληνικά brands.
– Αν σας ζητούσα να κατατάξετε τη μέση Ελληνίδα σε μια «ευρωπαϊκή κατηγορία κομψότητας» σε ποιό νούμερο θα την τοποθετούσατε;
Πρώτη στην κατηγορία θα τοποθετούσα τη Γαλλίδα και δεύτερη την Ιταλίδα. Πιστεύω ότι οι Ελληνίδες άνετα είναι μεταξύ της 3ης και της 6ης θέσης.
– Αν υποθέσουμε ότι μια γυναίκα έχει μηδενική σχέση με τη μόδα, ποιές είναι οι πρώτες συμβουλές που θα της δίνατε ώστε να ντύνεται όμορφα, χωρίς να δείχνει υπερβολική;
Θα της έλεγα να αφεθεί στα χέρια ενός ειδικού. Είτε αυτός είναι σχεδιαστής είτε στυλίστας.
– Εχετε εξελίξει την εμπορική σας ταυτότητα, όχι μόνο με τις συλλογές ρούχων, αλλά και στα ιδιαίτερα αξεσουάρ. Ποιά είναι τα επόμενα βήματα;
Μην ξεχνάμε ότι ξεκίνησα από αξεσουάρ. Υποδήματα και τσάντες είχε το πρώτο μας φυσικό κατάστημα που φέτος γιορτάζει 20 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Ο Περικλής Κονδυλάτος, σημαντικό μέλος του creative team, έχει αναλάβει τη σειρά των κοσμημάτων που συνοδεύουν κάθε φορά τις συλλογές μας.
– O Βασίλης Ζούλιας, όχι ο διεθνούς φήμης σχεδιαστής, αλλά ο άνθρωπος που δείχνει ρομαντικός και παράλληλα παθιασμένος και σίγουρος για τον εαυτό του, που θα θέλει να είναι μετά από μια δεκαετία;
Θα είμαι πολύ νέος για να αποσυρθώ. Οπότε σε 10 χρόνια θα ήθελα ακόμη με πάθος να δημιουργώ.
*όλη η συνέντευξη με περισσότερες φωτογραφίες στην Huffpost.gr